خواص ماسک صورت برنج برای جوانسازی به صورت خانگی
نوشته شده توسط : salamati

ماسک آب برنج برای پوست یکی از روش‌های پرطرفدار و موثر مراقبت پوستی است. این ماسک از طریق تسکین و آرامش دادن به پوست، باعث بهبود سلامت آن می‌شود. ماسک آب برنج حاوی خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی قوی است که به عنوان یک راه حل ساده و موثر برای مراقبت از پوست به شمار می‌رود. همچنین، استفاده از ماسک آب برنج می‌تواند باعث ترمیم و بازسازی پوست شده و باعث جلوگیری از خشکی و آسیب به پوست می‌شود. 

۱- آب برنج جوشیده

در این روش، مقداری برنج را بشویید و در یک ظرف بریزید. ۴ برابر برنج را آب بریزید و با هم بجوشانید. سپس برنج را صاف کنید. هم از برنج پخته شده و هم از آب برنج می‌توانید به عنوان ماسک صورت برای رفع جای جوش و روشن شدن پوست استفاده کنید. زمان ماندگاری آب برنج در یخچال، یک هفته است.

محلول ضد ریزش مو و رشد مجدد مو ارگانیک بایوفول کانادا

۲- آب برنج خیسانده شده

در این روش، مقداری برنج ایرانی بشویید و در یک کاسه بریزید. در حدی که روی برنج را آب بپوشاند، مقداری آب اضافه کنید. حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید. سپس برنج را آبکش کرده و آب را از برنج جدا کنید. آب برنج شما آماده است و می‌توانید آن را به عنوان ماسک برای جوانسازی و رفع چین و چروک پوستی استفاده کنید.

ماسک کراتینه مو و ضد موخوره اولتراشاین بایوفول کانادا

۳- آب برنج تخمیر شده

در این روش، می‌توانید به هر یک از دو روش بالا، آب برنج را آماده کنید. سپس آب برنج را در یک بطری دربسته در دمای اتاق بگذارید. یک یا دو روز صبر کنید تا آب برنج شروع به ترش شدن کند. سپس آن را در یخچال بگذارید. از این آب برنج، به عنوان ماسک صورت برای جوانسازی و شادابی پوست و سفیدی و روشن شدن پوست می‌توانید استفاده کنید.

طریقه استفاده از ماسک آب برنج برای پوست

در تمام این روش‌ها، از آب برنج به تنهایی می‌توانید روی پوست استفاده کنید. آب برنج را روی پوست تمیز بمالید و بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید.

۴- ماسک آب برنج برای سفیدی پوست

برای روشن شدن پوست و از بین رفتن لکه‌ها و در نتیجه سفیدی پوست، می‌توانید ماسک آب برنج را درست کنید.

شامپو رشد مو فوری و ضد ریزش مو بایوفول کانادا

مواد لازم:

  • آب برنج: ۳ قاشق غذاخوری
  • کشک: ۲ قاشق غذاخوری
  • عسل: ۱ قاشق غذاخوری

روش تهیه ماسک آب برنج برای روشن شدن پوست

برای درست کردن این ماسک با لعاب برنج ایرانی، در یک کاسه، آب برنج را با کشک و عسل ترکیب کنید تا حالت خمیری بگیرد. ماسک را روی پوست خشک و تمیز بمالید و صبر کنید تا به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند و خشک شود. بعد از خشک شدن، صورت خود را با آب سرد بشویید و خشک کنید. عسل و کشک را می‌توانید از افق کوروش بخرید؛ آنلاین، تلفنی یا حضوری.

برنزه کننده فوری و ماندگار فلورسان روسیه

۵- ماسک برنج پخته برای احیای پوست

این ماسک با برنج ایرانی که مناسب پوست‌های خشک، حساس و آسیب‌دیده است، خاصیت مرطوب کنند‌گی، تغذیه‌کننده و روشن‌کننده پوست دارد. این ماسک، پوست را ترمیم کرده و آن را آبرسانی می‌‎کند.

مواد لازم:

  • برنج پخته شده: ۲ قاشق غذاخوری
  • روغن نارگیل: ۱ قاشق چای‌خوری
  • آب پرتقال تازه: ۲ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه و استفاده از ماسک برنج پخته

برنج را در آب بجوشانید تا کاملا نرم شود. بعد از آبکش و له کردن آن، روغن نارگیل را اضافه کرده و خوب هم بزنید تا یک خمیر یکدست داشته باشید. در نهایت، آب پرتقال را به آن اضافه کرده و با ترکیب مخلوط کنید.

ماسک را روی پوست تمیز صورت خود بمالید. اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه، ماسک روی پوستتان بماند. سپس پوست خود را با آب سرد و یک پاک کننده ملایم شست‌وشو دهید. پوست را خشک کرده و کرم آبرسان یا مرطوب کننده ملایم روی پوستتان بمالید.

ماسک ضد ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفول کانادا

۶- ماسک آب برنج برای لک صورت

برای از بین بردن لکه‌های ناشی از آفتاب سوختگی یا لکه‌های به جا مانده از جای جوش و آکنه، می‌توانید از ماسک‌ آب برنج به تنهایی یا با ترکیب آب برنج با مواد دیگر استفاده کنید.

مواد لازم:

  • آب برنج: ۳ قاشق غذاخوری
  • سیب زمینی: ۱ عدد
  • آرد برنج: به میزان کافی

روش تهیه و طرز استفاده از ماسک آب برنج برای لک صورت

برنج را بشویید و در آب بجوشانید. آب برنج را کنار بگذارید. سیب زمینی را بشویید و رنده کنید. سیب زمینی رنده شده را بفشارید تا آب آن جدا شود. سپس آب سیب زمینی را با آب برنج مخلوط کنید. آرد برنج را هم به تدریج اضافه کنید. خمیر به دست آمده را روی پوست تمیز بمالید و ۲۰ دقیقه بعد، صورتتان را با آب سرد بشویید.

 





:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: